OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Pedagogická fakulta (45000)
Název:
Připravenost dětí na vstup do základní školy a jejich naplnění role školáka
Citace
Tomášová, A. Připravenost dětí na vstup do základní školy a jejich naplnění role školáka: Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
In:
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
Ostrava: Universitas ostraviensis, 2012. Universitas ostraviensis, 2012. s. 425-436. ISBN 978-80-7464-167-1.
Podnázev
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Rok vydání:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
450
Strana od:
425
Strana do:
436
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-167-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Universitas ostraviensis
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALUACE 2012
Místo konání konference:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
school readiness; school maturity; child of a preschool age and of early school age; the role of a pupil; diagnostic tests; family.
Popis v původním jazyce:
V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věku a jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.
Popis v anglickém jazyce:
In this thesis I focus on the readiness of children for primary school and on the changes associated with the role of a pupil. Entering schools, as all social milestones in a person?s life, bring new load of requirements. The child would not be able to handle the role of a pupil without the necessary assumptions given by the maturation and by learning. In the theoretical part I summarize general knowledge related to schoolreadiness and maturity as a prerequisite for entering school. Furthermore I describe the child of preschool and of an early school age and his acceptance of a role as a pupil. This part also underlines the importance of diagnosis of children and cooperation between family and school. In the practical part I use diagnostic tests, interviews and observations of selected pupils to prepare case reports. The result was to assess how their readiness reflects in the school environment.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/12:A13015AP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules