OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Logopedická prevence v kontextu očekávaných výstupů vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Citace
Zezulková, E. Logopedická prevence v kontextu očekávaných výstupů vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
In:
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967 - 2012.
Bratislava: PdF UK, 2012. PdF UK, 2012. s. 657-674. ISBN 978-80-89256-94-5.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
14
Page from:
657
Page to:
674
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-89256-94-5
ISSN code:
Proceedings title:
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967 - 2012
Proceedings:
Publisher name:
PdF UK
Place of publishing:
Bratislava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967 - 2012
Místo konání konference:
PdF UK Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
logopaedics prevention, pre-school education, communicative competence, partial abilities, orientation logopaedics diagnostics, at-risk child.
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na aspekty logopedické prevence u dětí předškolního věku. Analyzuje vybrané dílčí způsobilosti komunikativní kompetence u dětí předškolního věku, a to v kontextu očekávaných výstupů v dané oblasti, jejichž optimální úroveň je charakterizována rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Příspěvek zdůrazňuje nutnost intenzivní stimulace jazykové a komunikativní kompetence v rámci primární logopedické prevence zejména u dětí s rizikovými signály ve vývoji řeči a poukazuje na možné negativní důsledky v následném edukačním procesu. Dotýká se zároveň problematiky diagnostické kompetence pedagogů.
Annotation in english language:
This paper is focused on the aspects of logopaedics prevention of children in pre-school age. It analyses chosen partial abilities of communicative competence of children in pre-school age in the context of expected outcome in the given area whose optimal level is characterised by the frame educational programme for pre-school education. The paper emphasizes the necessity of stimulation of language and communicative competences in the primary logopaedics prevention especially in children with risk signals in the speech development. It also points out possible negative consequences in the subsequent education process. The paper also mentions the issues of diagnostics competence of teachers.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A130158Z
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules