OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction
Citace
Kostolányová, K., Šarmanová, J. a Takács, O. Automated assessment of students' knowledge in adaptive instruction: ICTE 2012.
In:
Proceedings of the 13th Information and Communication Technology in Education.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. Ostravská univerzita, 2012. s. 119-131. ISBN 978-80-7464-135-0.
Podnázev
ICTE 2012
Rok vydání:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
13
Strana od:
119
Strana do:
131
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-135-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings of the 13th Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Informational and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
adaptive instruction, feedback, electronic assessment
Popis v původním jazyce:
The ICT with its basic character enables us to increase the quality of educational processes. Apart from delivering curriculum, boosting illustration and providing communication tools, it provides tools for the evaluation and assessment of students. The issue of implementing an optimal feedback in the form of tests, including contents of questions, its extent and technical operation, is based on pedagogical-psychological principles. In particular didactic principles of test creation for electronic and automated assessment are discussed in this paper. Suitability of use and specifics of electronic assessment are introduced in context with the creation of specialized study text.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/12:A130157M
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules