OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Psychometrická analýza slovenskej verzie testu "čítanie mysle z očí" pre deti
Citace
Mentel, A. Psychometrická analýza slovenskej verzie testu "čítanie mysle z očí" pre deti.
In:
Psychologica XLI : zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.
Bratislava: STIMUL, 2012. STIMUL, 2012. s. 579-597. ISBN 978-80-8127-057-4.
Podnázev
Rok vydání:
2012
Obor:
Psychologie
Počet stran:
19
Strana od:
579
Strana do:
597
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-8127-057-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
Psychologica XLI : zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Sborník:
Název nakladatele:
STIMUL
Místo vydání:
Bratislava
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Theory of Mind, Reading the Mind in the Eyes Test, item analysis, Item response theory
Popis v původním jazyce:
Test ?Čítanie mysle z očí? (RME) sa považuje za pokročilú škálu na meranie výkonu v teórii mysle, t.j. schopnosti prisudzovať mentálne stavy ostatným. Podľa doterajších výskumov tento test rozlišuje medzi kontrolnými osobami a pacientmi s predpokladanými nízkymi schopnosťami mentalizácie (napr. ľudia s vysoko funkčným autizmom alebo s Aspergerovým syndrómom). Psychometrické vlastnosti tohto testu sa však takmer vôbec nezverejňujú. V tejto štúdii sme zadali slovenskú detskú verziu RMIE žiakom základnej školy (N = 344, priemerný vek 11,00; SD = 0,83). Hoci sa vzor ich odpovedí nelíšil od starších výsledkov, naša analýza odhalila vážne psychometrické problémy: Cronbachovo ?= 0,606 (N položiek = 28), korelácie medzi položkou a testom od 0,001 do 0,328 s priemerom 0,180. Exploračná faktorová analýza neodhalila žiadnu pochopiteľnú vnútornú štruktúru testu a je takmer nemožné využiť položky testu na konštrukciu škály, ktorá by zodpovedala Raschovmu modelu.
Popis v anglickém jazyce:
The Reading the Mind in the Eyes Test (RME) is considered to be an advanced measure of the ability of attributing mental states to other persons. According to previous research, this test discriminates between controls and patients with supposed low mentalizing ability. However, the psychometric properties of this test are barely reported. In this study, the RME (Slovak version for children) has been administered to primary school participants (N = 344, mean age = 11.00, SD = .83). Although the pattern of answers conforms with the published results, our analysis reveals serious psychometric problems: Cronbach?s ? = .606 (N of items = 28), Point biserial correlations ranging from .001 to .328 with the mean of .180, exploratory factor analysis does not reveal any reasonable internal structure and the test of unidimensionality for the calibration using IRT model is questionable.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules