OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
E-learning form of adaptive instruction
Citace
Kostolányová, K. E-learning form of adaptive instruction.
In:
9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics.
Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2012. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2012. s. 194-201. ISBN 978-80-558-0092-9.
Podnázev
Rok vydání:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
352
Strana od:
194
Strana do:
201
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-558-0092-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání:
Nitra
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
DIVAI 2012
Místo konání konference:
Štůrovo
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
e-learning, adaptability, adaptive learning environment, individualized instruction, learning style
Popis v původním jazyce:
This contribution will introduce a complex plan of the whole system for the individualized electronic instruction. The core of the system is a program to control teaching, so called ?virtual teacher? .The virtual teacher automatically adapts to individual student´s characteristics and his learning style.It adapts to static as well as to dynamic characteristics of the student. To manage all this it needs a database of various styles and forms of teaching as well as sufficient amount of information about learning style, type of memory and other characteristics of the student. The information about these characteristics, structure of data storage and use by virtual teacher are also part of the contribution.We will also outline a methodology of adaptive study materials.We will define basic rules and forms to create adaptive study materials.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/12:A13014Q2
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules