OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Výzkum profesních hodnot u studentů učitelství 1. stupně ZŠ - výsledky smíšeného modelu výzkumu
Citace
Göbelová, T. Výzkum profesních hodnot u studentů učitelství 1. stupně ZŠ - výsledky smíšeného modelu výzkumu.
In:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků z 19. výroční konference ČAPV..
Brno: Brno, 2011. Brno, 2011. s. 292-297. ISBN 978-80-210-5774-6.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
7
Strana od:
292
Strana do:
297
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-210-5774-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků z 19. výroční konference ČAPV.
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Brno
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu.
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
professional values, primary student teacher´s, WVI Super´s Work Values Inventory, CREDO MEM method
Popis v původním jazyce:
Příspěvek shrnuje výsledky studie sekvenčního smíšeného výzkumu profesních hodnot u studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Cílem bylo: 1 analyzovat oblast profesních hodnot studentů učitelství z hlediska intrinsických a extrinsických hodnot. 2 Zjistit názory studentů na nejdůležitější aspekty práce učitele. V kvantitativní části výzkumu byl testován a použit standardizovaný dotazník Work Values Inventoty (Super, 1970). Na základě analýzy dat vyplynulo, že studenti považují za nejdůležitější pracovní hodnoty dosažitelnost práce, altruismus a způsob života. Kvalitativní data byla shromážděna na pomocí metody CREDO MEM zjišťující názory studentů učitelství na nejdůležitější profesní hodnoty v práci učitele. Tato metoda byla doplněna hloubkovými rozhovory. Zdroje důležitosti práce učitele představují tyto kategorie: smysl, láska a vztah k dětem, morální hodnoty, výchova a vzdělávání, profesní kompetence.
Popis v anglickém jazyce:
Abstract: The aim of the paper is to analyse professional values among primary student teachers?. The objectives of the paper are to: 1. Analyse work values of these students in terms of extrinsic and intrinsic values; 2.Ascertain the students? views concerning the most important aspects of teacher´s work. Design: Sequential mixed model research. Methods: In quantitative research data was collected using 45 questions (WVI, D. Super, 1970). Qualitative research utilises methods of CREDO MEM as well as depth interview. Findings: 1. Achievement, altruism and way of life were found as three most important values in this research. 2. Open coding identified the importance of these source categories: meaning, love and relationship with the children, moral values, education, and professional competence.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12014IO
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules