OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
ORGANIZAČNÍ KULTURA JAKO PROBLÉMOVÉ POLE SOCIÁLNĚ-PSYCHICKÝCH A SOCIÁLNĚ-KULTURNÍCH PODMÍNEK EVALUCACE KURIKULÍ V PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ - NEJEN VÝTVARNÉHO VZDĚLÁVACÍHO OBORU
Citace
Sztablová, D. ORGANIZAČNÍ KULTURA JAKO PROBLÉMOVÉ POLE SOCIÁLNĚ-PSYCHICKÝCH A SOCIÁLNĚ-KULTURNÍCH PODMÍNEK EVALUCACE KURIKULÍ V PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ - NEJEN VÝTVARNÉHO VZDĚLÁVACÍHO OBORU.
In:
PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´08. SOCIALIA 2008: Sborník příspěvků : Ostrava.
Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2008. s. 649-665. ISBN 978-80-7368-685-0.
Podnázev
Rok vydání:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
696
Strana od:
649
Strana do:
665
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-685-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´08. SOCIALIA 2008: Sborník příspěvků : Ostrava
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´08
Místo konání konference:
Malenovice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
pedagogická evaluace jako součást institucionální kultury, projevy institucionální kultury, institucionální kulturní komplex, estetická recepce sociálních situací v obraze kultury vysoké školy, seskupení kulturních prvků v instituci, integrita a integrace jako podmínka efektivity evaluačních podmínek vzdělávání, intenzita působení kulturního působení univerzity, pedagogical evaluation as a part of the institutional culture, institutional cultural complex, aesthetical reception of social situations in the picture of university culture, a set of cultural features in an institution, integrity and integration as the condition of effectiveness related to evaluative conditions of education, action intensity of the university?s cultural effects and impacts, an example of incompatible pictures (systems, principles) of situations related to decision-making in relation to the cultural level of preparation of future teachers, pleasure and displeasure being a possible manifestation of experiencing aesthetic values and qualities of the institutional culture educating the teachers
Popis v původním jazyce:
Organizační kulturu vnímáme jako středový problém a problémové pole institucí připravující budoucí učitele. Vývoj pojmu ORGANIZAČNÍ KULTURA v souvislosti s managementem můžeme v zahraniční i české literatuře sledovat od šedesátých let minulého století. Od devadesátých let problém a problémové pole organizační kultury autorka článku spojuje, sleduje a zkoumá mimo jiné také v souvislosti s pojmem transformace českého školství, integrita, komplexita, intenzita profesní přípravy učitelů, pedagogická evaluace, estetická výchova v procesu proměn české školy, výtvarná výchova, vzdělávání, výtvarné vzdělávání, estetická a sociálně-estetická dimenze a hodnota institucionální kultury, kultura vzdělávací instituce jako esteticko - sociální objekt aj. Pojem kultura organizací je vnímána jako složitá, spojitá, součinná hodnota a závažná otázka vnitřních a vnějších podmínek učitelské přípravy, ve které nelze pominout kulturu vizuální.
Popis v anglickém jazyce:
We perceive the results and effects of the institutional care of Teachers? Colleges related to teachers? professionalization as output values, qualities and manifestation of concurrent effects of all elements related to institutional competences participating in projection and realization of the conditions of university preparation of the future teachers realized in university educational environment. The interaction qualities between external conditions of education and the environment of a student as individuality in specific social role create a dynamic and harmonic or ambivalent field of continuously changing values in contentual and qualitative terms, being applied, played and becoming external and internal in new phases in the aspects of expression. Their visible and invisible contents and even forms modify structures, shapes and expression of the institutional university culture. Their evaluation values call for specific interpretations.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules