OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31800)
Title:
Zeměpis a průřezová témata
Citace
Houdková, Z. Zeměpis a průřezová témata.
In:
Geografie pro život ve 21. století.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. Ostravská univerzita, 2010. s. 385-388. ISBN 978-80-7368-903-2.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
4
Page from:
385
Page to:
388
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-903-2
ISSN code:
Proceedings title:
Geografie pro život ve 21. století
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Geografie pro život ve 21. století
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Geography, Man and nature, School education programme, Educational reform
Annotation in original language:
Ve školním r. 2007/2008 začala reforma vzdělávacího systému pro základní školy, která přiměla školy vytvořit mezopředmětové vzdělávání. Kurikulární program je rozdělen do 9 vzdělávacích oblastí. Zeměpis je vložen do oblastí Člověk a příroda spolu s fyzikou, chemií a biologií. Avšak zeměpis jako komplexní věda se socioekonomickým sektorem přesahuje také do oblasti Člověk a společnost. to umožňuje vytvořit celou škálu možností vytvoření vzdělávacích programů, které jsou v příspěvku uvedeny na bázi praxe v Plzeňském kraji.
Annotation in english language:
In the school year 2007/2008 an educational reform of the school system for primary education has started. This reform allows schools to take a cross-sectional approach to education. The curricular content of the school education programme of primary education is divided into 9 educational areas. Geography was placed in an educational area Man and nature, along with Physics, Chemistry and Biology. However, Geography is a complex scientific discipline and has both scientific and socioscientific characteristic and therefore it has a direct link to an educational area Man and society and an indirect link to other educational areas. Geography creates an opportunity to integrate the contents of some of the subjects, and offers a space for realization of teaching the thematic areas of cross-sectional topics.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/10:A12014C4
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules