OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra germanistiky (25600)
Název:
Die Germanistik in der Tschechischen Republik nach der Bologna-Reform
Citace
Vaňková, L. Die Germanistik in der Tschechischen Republik nach der Bologna-Reform.
In:
Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veranderten sprachpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform.
Brno: Tribun, 2011. Tribun, 2011. s. 24-31. ISBN 978-80-263-0079-3.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
24
Strana do:
31
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-263-0079-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
Didaktik des Deutschen als Fremdsprache im veranderten sprachpolitischen Kontext nach der Bologna-Reform
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Tribun
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Die Germanistik in der Tschechischen Republik nach der Bologna-Reform
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
000321794900002
EID:
Klíčová slova anglicky:
German studies, university teacher training, Bologna Process
Popis v původním jazyce:
Das niedrigere Interesse an der deutschen Sprache an tschechischen Grund- und Mittelschulen widerspiegelt sich immer negativer im Unterricht an den Hochschulen. Sinkende Bewerberanzahl, kombiniert mit der steigenden Anzahl der germanistischen Lehrstühle sind Faktoren, die zur steigenden Konkurrenz zwischen den eizelnen Instituten führen könnten. Als eine der Lösungen potenzieller Probleme bietet sich die Diversifikation der Studienpogramme.
Popis v anglickém jazyce:
The decline of interest in studying German at primary and secondary schools in theCzech Republic has recently had a negative impact on teaching at the Germandepartments of Czech universities. Reduced numbers of applicants, and their lowerlevel of proficiency and knowledge, combined with the growing number of universityGerman departments, are factors which could lead to increased competition amongthese departments. One solution to potential problems in this regard could liein diversifying the range of degree programmes while ensuring the maintenanceof quality standards.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/11:A140137P
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules