OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název
*
:
Vizuální výuka programování
Citace :
Nagyová, I. Vizuální výuka programování.
In:
Informatika XXIV/2011.
Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2011. Mendelova univerzita v Brně, 2011. s. 59-60. ISBN 978-80-7375-520-1.
Podnázev :
Rok
*
:
2011
Obor
*
:
Pedagogika a školství
Počet stran
*
:
90
Strana od
*
:
59
Strana do
*
:
60
Forma vydání
*
:
Kód ISBN
*
:
978-80-7375-520-1
Kód ISSN :
Název sborníku
*
:
Informatika XXIV/2011
Sborník :
Mezinárodní
Název nakladatele
*
:
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
*
:
Brno
Stát vydání :
Sborník vydaný v ČR
Název konference :
Informatika XXIV/2011
Místo konání konference
*
:
Svratka
Datum zahájení konference
*
:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce
*
:
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
LOGO; BYOB: programming; visual teaching tool; education
Popis v původním jazyce
*
:
V průběhu času bylo vyvinuto mnoho různých metod a přístupů k výuce programování (Pecinovský, 2005). Pro začínající studenty je vhodné použít zejména metody, které vedou rychle k výsledku, k vytvoření jednoduchých funkčních aplikací. Proto již řadu let využíváme ve výuce programování metody vycházející z programovacího jazyka Logo (Blaho, 2010). Pomocí malé želvičky se studenti pří kreslení obrázků seznamují s principy algoritmů a programování (Nagyová, 2008). Cílem příspěvku je referovat o možnostech využití názorných pomůcek při výuce programování. Vývojové prostředí BYOB umožňuje programování bez detailní znalosti programových příkazů, pouze přetahováním a vhodným skládáním předdefinovaných komponent. Funkční model želvy reagující na základní příkazy pro pohyb reálně simuluje pohyb želvy kreslící obrázky na obrazovce. Reálná želva dálkově ovládána z počítače však větší měrou podněcuje představivost studentů a motivuje je k přemýšlení a tvorbě vlastních programů.
Popis v anglickém jazyce
*
:
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules