OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Vizuální výuka programování
Citace
Nagyová, I. Vizuální výuka programování.
In:
Informatika XXIV/2011.
Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2011. Mendelova univerzita v Brně, 2011. s. 59-60. ISBN 978-80-7375-520-1.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
90
Strana od:
59
Strana do:
60
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7375-520-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Informatika XXIV/2011
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Informatika XXIV/2011
Místo konání konference:
Svratka
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
LOGO; BYOB: programming; visual teaching tool; education
Popis v původním jazyce:
V průběhu času bylo vyvinuto mnoho různých metod a přístupů k výuce programování (Pecinovský, 2005). Pro začínající studenty je vhodné použít zejména metody, které vedou rychle k výsledku, k vytvoření jednoduchých funkčních aplikací. Proto již řadu let využíváme ve výuce programování metody vycházející z programovacího jazyka Logo (Blaho, 2010). Pomocí malé želvičky se studenti pří kreslení obrázků seznamují s principy algoritmů a programování (Nagyová, 2008). Cílem příspěvku je referovat o možnostech využití názorných pomůcek při výuce programování. Vývojové prostředí BYOB umožňuje programování bez detailní znalosti programových příkazů, pouze přetahováním a vhodným skládáním předdefinovaných komponent. Funkční model želvy reagující na základní příkazy pro pohyb reálně simuluje pohyb želvy kreslící obrázky na obrazovce. Reálná želva dálkově ovládána z počítače však větší měrou podněcuje představivost studentů a motivuje je k přemýšlení a tvorbě vlastních programů.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules