OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Perception of workload by men and women teachesr and self-assessed health staus
Citace
Paulík, K. Perception of workload by men and women teachesr and self-assessed health staus: Řehulka, E.(ed.).
In:
School and Health. Papers of Health Education.
Brno: Brno MU, 2010. Brno MU, 2010. s. 123-130. ISBN 978-80-210-5260-4.
Podnázev
Řehulka, E.(ed.)
Rok vydání:
2010
Obor:
Psychologie
Počet stran:
8
Strana od:
123
Strana do:
130
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-210-5260-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
School and Health. Papers of Health Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Brno MU
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Škola a zdraví pro 21. století
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
teacher stress, teacher profession, self-assessed health status, genders aspect of teacher profession
Popis v původním jazyce:
Příspěvek se zavývá souvislostmi subjektivního zdraví a percipované zátěže mezi muži a ženami vykonávající učitelskou profesi.U výzkumného souboru učitelů působících na druhém stupni základních škol v ČR (N=967) byl podpořen předpoklad o relativně vysoké míře subjektivní pracovní zátěže učitelství. Subjektivního hodnocení vlastního zdraví vykazovalo smysluplné, ale nízké korelace se zátěží i spokojeností učitelů. Rozdíly mezi učiteli a učitelkami byly zjištěny v některých souvislostech subjektivních a objektivních ukazatelů zdraví,věku, délky učitelského zaměstnání a míře důležitosti přičítané profesi.
Popis v anglickém jazyce:
The author analyzes relationships between subjective health and perceived load by men and women working as teacher. Results obtained from a research sample of teachers at the lower secondary stage of primary schools in the Czech republic (N=967) confirmed the assumption of a relatively high perceived workload in the teaching profession. Self-assessment of one´s own health showed symptomatic albeit low correlations with the teachers load and satisfaction. Differences between men and women teachers were found in certain subjective and objective indicators of health, age, lenght of one´s teaching carrer and the degree of importance attributed to the profession.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/10:A12012VR
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules