OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Žák v páté třídě jako řešitel přírodovědného pokusu - analýza pracovních listů žáků
Citace
Šimik, O. Žák v páté třídě jako řešitel přírodovědného pokusu - analýza pracovních listů žáků.
In:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
Brno: Masarykova univerzita, 2011. Masarykova univerzita, 2011. s. 461-466. ISBN 978-80-210-5774-6.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
6
Strana od:
461
Strana do:
466
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-210-5774-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Sborník:
Národní
Název nakladatele:
Masarykova univerzita
Místo vydání:
Brno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
primary science, science experiment, pupil, worksheet, descriptive analysis, research, constructivist learnin
Popis v původním jazyce:
Příspěvek se věnuje problematice pokusu v přírodovědě na1.stupni základní školy. Výzkumným záměrem bylo popsat, jak žáci 5. ročníku přemýšlejí u provádění pokusů a svá řešení zaznamenávají do pracovního listu. Analyzovali jsme práci žáků na pokusu, konkrétně jak umí předpovídat výsledek pokusu, popisovat průběh pokusu, formulovat vysvětlení a odpovídat na aplikační otázky týkající se sledovaného jevu. Vycházíme z konstruktivistické výuky, kde je žák aktivním tvůrcem svého poznání. Ve výzkumném šetření byla použita metoda deskriptivní analýzy textu. Z výzkumného zjištění je patrné, že žáci na prvním stupni jsou schopni nejlépe popisovat to, co se při pokusu dělo, méně pak předpovídat výsledek a nejobtížnější je podání vysvětlení pokusu spolu s aplikačními otázkami. Výsledky však naznačují velký potenciál žáků pro tento typ práce v přírodovědném předmětu.
Popis v anglickém jazyce:
The paper deals with the issue of experiment in science at elementary school. Research aim was to describe how pupils 5th class reflect the experiments and record their solutions to the worksheet. We analyzed the work of pupils with experiment, specifically how they can to predict the outcome, describe the course of the experiment, formulate explanations and answer questions concerning the application of the reference phenomenon. The survey research method was used descriptive analysis of the text. The research findings show that pupils in the first stage are best able to describe what happened during experiment, the more difficult for pupil is prediction the outcome and most difficult to give an explanation and application issues. However, the results suggest great pupils´ potential for this type of work in science. Worksheet by own design, we have verified in this research can be used as an evaluation tool for student´s learning activities.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules