OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Learning Styles in Adaptive Teaching
Citace
Šarmanová, J., Kostolányová, K. a Takács, O. Learning Styles in Adaptive Teaching.
In:
WOFEX 2011.
Ostrava: Fakulta elektrotechniky a informatiky, VŠB ? Technická univerzita Ostrava, 2011. Fakulta elektrotechniky a informatiky, VŠB ? Technická univerzita Ostrava, 2011. s. 477-482. ISBN 978-80-248-2449-9.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
6
Strana od:
477
Strana do:
482
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-248-2449-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
WOFEX 2011
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Fakulta elektrotechniky a informatiky, VŠB ? Technická univerzita Ostrava
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Název konference:
WOFEX 2011
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
learning styles, e-learning, data mining analysis
Popis v původním jazyce:
In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences, sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnaire was filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12012GK
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules