OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Action research possibilities for school quality management
Citace
Malčík, M. a Seberová, A. Action research possibilities for school quality management.
In:
Efficiency and Responsibility in Education.
Praha: Czech University of Life Sciences, 2011. Czech University of Life Sciences, 2011. s. 194-203. ISBN 978-80-213-2183-0.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
10
Strana od:
194
Strana do:
203
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-213-2183-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Efficiency and Responsibility in Education
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Czech University of Life Sciences
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Efficiency and Responsibility in Education
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
School quality; action research, longitudinal research; organisational learning; IS Diagnostic
Popis v původním jazyce:
In order for schools to be able to manage the demanding tasks that are imposed on them today, they must be ready for internal transformation. This transformation cannot be driven by chance or intuition, or managed from the outside, but has to be executed on the basis of exact internal data. This data can be obtained through the methods of action research carried out at schools, with the help of the prepared Information System Diagnostic. Using long-term data gathering and processing, as well as other activities, school can become a learning organisation, which can adequately react to the changing external conditions, and constantly improve its quality.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12012DL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules