OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Using computer aided experiments in natural science subjects
Citace
Drozdová, M., Halšková, M. a Malčík, M. Using computer aided experiments in natural science subjects.
In:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings..
Ostrava: Ostravská Univerzita, 2011. Ostravská Univerzita, 2011. s. 423-433. ISBN 978-80-7368-979-7.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
458
Strana od:
423
Strana do:
433
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-979-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings.
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská Univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
computer aided experiment; learning object; methods of teaching; learning resources
Popis v původním jazyce:
Information and communication technology (ICT) can be incorporated into teaching as a information source and at the same time as a tool that brings new knowledge and develops the necessary competences of pupils. One of the options of using ICT in teaching is to utilise computer aided experiments as learning objects, in other words as potentially implemented curriculum. The experiments can help with motivation, activation, exposition as well as monitoring. Their implementation into teaching brings higher demands on class preparation, but bring new possibilities and approaches to teaching.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12012DG
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules