OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název:
Practical experience with creating a distant on-line testing application aimed at psychological surveying
Citace
Badošek, R., Kimplová, T. a Malčík, M. Practical experience with creating a distant on-line testing application aimed at psychological surveying.
In:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings.
Ostrava: University of Ostrava, 2011. University of Ostrava, 2011. s. 53-61. ISBN 978-80-7368-979-7.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
53
Strana do:
61
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-979-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
Sborník:
Název nakladatele:
University of Ostrava
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
distant testing, ICT, psychology, technical talent, online diagnostics
Popis v původním jazyce:
This article deals with the advantages and disadvantages of distant testing when evaluating the level of technical/practical skills. It summarises the structure of testing, which allows - with the use of network access - for easy data collection, for their central storage and further processing. The authors also focus on some problematic points that inevitably arise with this kind of testing, namely in connection with the tested persons, the experimenters and the psychologists, who consequently evaluate the data. This article is based on a study of 1,650 children that was realised in a project by the Methodological and Evaluation Centre (MEC) & the Department of Pedagogical and School Psychology at the University of Ostrava. The issues addressed here are therefore based on practical experience with collecting large amounts of data through distant testing.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/11:A120126M
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules