OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra chemie (31500)
Název:
Real and virtual environment interactions in early chemistry education
Citace
Bílek, M. a Kričfaluši, D. Real and virtual environment interactions in early chemistry education.
In:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings..
Ostrava: University of Ostrava, 2011. University of Ostrava, 2011. s. 63-70. ISBN 978-80-7368-979-7.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
446
Strana od:
63
Strana do:
70
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-979-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings.
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
University of Ostrava
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radohoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
methodological aspects of natural science education, primary chemistry education, remote and virtual laboratory, ICT in chemistry education
Popis v původním jazyce:
The role of real experiment in science education is also in time of virtual communication irreplaceable. At the same time the real life brings more virtual environment items, new virtual worlds etc. . The ob-jective of this article is to describe possibilities and their limits in the use of vir-tual environment supporting chemistry education, paying special attention to the primary chemistry instruction. It means effectiveness of the computer simu-lations and natural science (chemical) animations applied in primary science education (basic school, years 8 - 9), either independently, or in various com-binations with real experiment. The core of the provided researches is to conclude relations, regularities and recommendations for meaningful and ef-fective use of computer simulations and animations, remote and virtual labora-tories, remote sensing, and to research pedagogical-psychological phenomena as pre-concepts, individual learning styles, visual literacy etc.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/11:A120126K
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules