OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Výuka hudební výchovy na 1st International school of Ostrava - sociokulturní a hudebně výchovný fenomén?
Citace
MARHEVSKÁ, V. Výuka hudební výchovy na 1st International school of Ostrava - sociokulturní a hudebně výchovný fenomén?. Banská Bystrica: UMB, 2009. UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-755-6.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8083-755-6
ISSN code:
Proceedings title:
Proceedings:
Publisher name:
UMB
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Kultúra -Umenie -Edukácia
Místo konání konference:
Banská Bystrica: UMB
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Music education, intercultural education, multicultural school enviroment, musical abilities, interests, preferences and relations, educational needs of student.
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá specifickými faktory výuky hudební výchovy na soukromé mezinárodní škole 1st International school of Ostrava, která celé studium realizuje výhradně anglickém jazyce. Autorka charakterizuje interkulturní prostředí, na jehož pozadí se v klasickém modelu předmětu hudební výchovy střetávají studenti z celého světa. Hudební výchova je v tomto ohledu chápána jako klíčový a ze vzdělávacího hlediska nezastupitelný předmět.
Annotation in english language:
The contribution is focused on the characteristics of music education at 1st International chool of Ostrava, the first project which was created in 2005 to provide education in English for foreign students. The author describes multicultural school enviroment and presents individual experience with musical abilities, interests, preferences and relations expressed by the 12-17-year-old students from countries around the world. From the educational point of view Music is understood as key and unsubstitutable subject.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules