OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Computer Analysis of Learning Characteristics of Students
Citace
Zoubek, L. Computer Analysis of Learning Characteristics of Students.
In:
Proceedings of the IASK International Conference Teaching and Learning 2010.
s. 91-97. ISBN 978-989-8295-02-6.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Informatika
Počet stran:
7
Strana od:
91
Strana do:
97
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-989-8295-02-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings of the IASK International Conference Teaching and Learning 2010
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Neuveden
Místo vydání:
Seville
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Teaching and Learning 2010
Místo konání konference:
Sevilla
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
data mining, education, e-learning, personalized instruction
Popis v původním jazyce:
The aim of the paper is to present actual research application from the modern area of educational data mining. The paper deals with analysis of the data coming from a questionnaire survey focused on learning characteristics of students. Especially, characteristics supposed to be important for individualized e-learning have been evaluated during the research presented. Results of such kind of analysis could be potentially important for development of an adaptive Learning Management System. In the concrete, cluster analysis and decision tree induction have been used as data mining tools used for the computer analysis focused on identification and description of significant groups of students depending on their learning characteristics.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/10:A120119O
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules