OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Osoby s mentálním postižením v sociální komunikaci
Citace
Zezulková, E. Osoby s mentálním postižením v sociální komunikaci.
In:
Wsparcie instytucjonalne osób niepelnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej.
první. vyd. Cieszyn: Wydawnictwo, 2010. s. 68-88. ISBN 978-83-931587-1-3.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-83-931587-1-3
Book title in original language:
Wsparcie instytucjonalne osób niepelnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Cieszyn
Publisher name:
Wydawnictwo
Issue reference (issue number):
první:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
20
Book page count:
195
Page from:
68
Page to:
88
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
verbal communication, educational communication, communicative competence, school integration, social integration, students with mild mental retardation, communication skills, the ability of brain differentiation, differentiation phoneme, phonemic awareness.
Annotation in original language:
Úroveň komunikační kompetence je významným prekurzorem socializace osob se zdravotním postižením. Příspěvek popisuje podmínky vývoje řeči u dětí s mentální retardací a specifika používání řeči v sociálním kontextu. Zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací .
Annotation in english language:
The level of communication competence is an important precursor to the socialization of persons with disabilities. This paper describes the conditions of speech development in children with mental retardation and specific use of language in a social context. Justifies the need for a systematic effect on speech development in children with mild mental retardation.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/10:A1101136
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules