OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Řídící kompetence
Citace
Čaníková, R. Řídící kompetence.
In:
Kompetence manažerů v sociálních službách.
1. vyd. Ostrava: FF OU, 2010. s. 114-136. Spis FF OU č. 225/2010. ISBN 978-80-7368-855-4.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Řízení, správa a administrativa
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-855-4
Book title in original language:
Kompetence manažerů v sociálních službách
Title of the edition and volume number:
Spis FF OU č. 225/2010
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
FF OU
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
22
Book page count:
190
Page from:
114
Page to:
136
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
management competencies, organizational management competencies, human resources management competencies, financial management, project management, marketing management methods CAF aand the EFQM Model of Excellence,social services standard, rules of cooperation, delegation, motivation, monitoring, employee feedback and evaluation
Annotation in original language:
Tato kapitola seznamuje se dvěmi obsáhlými oblastmi kompetencí a to kompetencemi k řízení organizace a kompetencemi k řízení lidských zdrojů. Kapitola zahrnuje organizační kompetence, strategické plánování, řízení financí, projektové řízení včetně metod CAF a Model Excelence EFQM, marketing. V části řízení lidských zdrojů je vymezeno vedení pracovníků v návaznosti na standardy sociálních služeb, dále kooperace a její pravidla, delegování, motivování, kontrolování, zpětná vazba a hodnocení.
Annotation in english language:
This chapter outlines two extensive areas of competencies: organizational management competencies and human resources management competencies. The chapter discusses organizational competencies including activity planning skills, strategic planning, financial management, project management, quality management including the CAF method and the EFQM Model of Excellence and marketing. In the section on human resources management, the author defines employee management in relation to social services standards, focusing on the rules of cooperation, delegation, motivation, employee feedback and evaluation.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/10:A11010W2
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules