OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Title:
Zdravá škola
Citace
Šimíčková-Čížková, J. Zdravá škola.
In:
Zdravá škola.
Poniky: Pedagogická fakulta Univerzita Mateja Bela, 2010. Pedagogická fakulta Univerzita Mateja Bela, 2010. s. 264-271. ISBN 978-80-557-0111-0.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Psychologie
Number of pages:
8
Page from:
264
Page to:
271
Form of publication:
ISBN code:
978-80-557-0111-0
ISSN code:
Proceedings title:
Zdravá škola
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Univerzita Mateja Bela
Place of publishing:
Poniky
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Zdravá škola
Conference venue:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
motivation, health, SEIQoL, teachers, protective factors
Annotation in original language:
Studie se zabývá motivačními indikátory u učitelských profesí. Pomocí metody SEIQoL jsme zhodnotili hodnotu protektivních a negativních faktorů subjektivně vnímaných učiteli. Zkoumány byly také faktory přetížení, životní spokojenosti, které byly zkoumány pomocí grafické škály. Složení výzkumného souboru obsahovalo jak studenty učitelských profesí, tak i již učících pedagogů.
Annotation in english language:
The study deals with motivational criteria of the teachers´ profession. Through SEIQoL method, we assess the value of protective and negative factors and subjectively perceived teachers´ workload, health issues level and life satisfaction on an appropriate graphic scale. Our research sample constists of professional teachers and students of teaching profession.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules