OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material
Citace
Takács, O., Kostolányová, K. a Šarmanová, J. Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material.
In:
Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material.
IASK, 2010. s. 215-222. ISBN 978-989-8295-02-6.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
215
Strana do:
222
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-989-8295-02-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Adaptation of Presentation and Structure of e-Learning Material
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
IASK
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
In Teaching and Learning 2010
Místo konání konference:
Seville, SPAIN
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
e-Learning, Learning Management System (LMS), intelligent teaching, the learning style of student
Popis v původním jazyce:
This paper deals with learning realized only by computers which is adapted to user?s individual characteristics. This type of learning can make learning more effective and comfortable, but at the cost of demanding preparations of learning material.. Effective adaptive learning deals with three important parts: information?s about user, learning materials with appropriate metadata and algorithm of assigning proper presentation and structure of learning material to user with a given characteristics. Important user?s characteristics are described in the user model that uses mainly learning styles. These data were analyzed to verify the user model. In this paper are also described properties of a learning material that are important for adaptive learning and creation of adaptive e-learning material. Finally there is described the process of adaptive learning, where is displayed part of learning material to the user.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/10:A11010FL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules