OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Intelligent Virtual Teacher
Citace
Kostolányová, K., Šarmanová, J. a Takács, O. Intelligent Virtual Teacher.
In:
Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning.
Katowice: Studio NOA, 2010. Studio NOA, 2010. s. 33-46. ISBN 978-83-60071-30-4.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
13
Strana od:
33
Strana do:
46
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-83-60071-30-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Studio NOA
Místo vydání:
Katowice
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Use of E-learning in the Training of Professionals in the Knowledge Society
Místo konání konference:
Cieszyn-Katowice, Poland
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
e-learning, adaptive education, virtual teacher
Popis v původním jazyce:
This article describes the principles of a so-called intelligent virtual tutor. This is a programme system for managing education, automatically adjusting to the individual characteristics of the student and his/her learning style. It modifies its teaching to both static and dynamically changing characteristics of the student. For this the virtual teacher needs a sufficiently rich supply of various styles and forms of education as well as plenty of information on the style of learning, type of memory and other characteristics of the student. The paper describes the structure of maintaining this information and its use by the virtual teacher for intelligent learning management. As opposed to the semantic website and other current trends of individualization of education, this concerns a new original approach to individualizing education, which enables adaptation of the teaching material, not simply a run-through of these materials or user environment.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/10:A11010D0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules