OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků
Citace
Karaffa, J. Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků.
In:
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání.
Ostrava: OU v Ostravě, 2010. OU v Ostravě, 2010. s. 479-486. ISBN 978-80-7368-771-7.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
479
Strana do:
486
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-771-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
OU v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání
Místo konání konference:
PdF OU v Ostravě
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Experience, outside and inside experience, expertise, experience individual and generalize, experience direct and indirect, authority, role play, modeling, game, reality and fiction, design of concept and preconcept, conflict, zone of near development, reflection.
Popis v původním jazyce:
Příspěvek je zaměřený na význam a vztah prožitků a zkušeností, s nimiž záměrně i nezáměrně nakládáme během různý her i procesů učení dětí a žáků v mateřské a základní škole. V blocích nebo hodinách dramatické výchovy se totiž nabízí mnoho rozmanitých příležitostí k nabývání zkušeností skrze prožitek. Proto je velmi důležité orientovat se v takto zaměřených situacích, v nichž pracujeme současně s realitou i fikcí, čímž se tyto situace stávají složitější a nemusí být pro každého zcela přehledné a jednoznačné. Zkusíme si tedy postupně odpovídat na otázky: Jak pracovat s individuální zkušeností dětí a žáků? Jak vytvářet vhodné podmínky pro situace vyvolávající žádoucí prožitky, které by byly dostatečně podnětné pro získávání zkušeností nových nebo obohacující zkušenosti dosavadní?
Popis v anglickém jazyce:
The contribution is focused on the importance and relationship experiences and expertise with which we load up intentionally and unintentionally in the different games and learning processes of children and pupils in nursery and primary school. The lessons of drama education offer many varied opportunities to acquire expertise through experience. It is therefore very important to orientate in such oriented situations in which we work together with the reality and fiction, thus the situation becomes more complex and may not be entirely clear and unambiguously for everyone. Then gradually we will try to answer the questions: How to work with individual experiences of children and pupils? How we may to create suitable state of affairs for situations evoking desirable experiences that would be enough incentive for acquiring new experiences or elevating actual experience?
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/10:A1100ZGW
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules