OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název:
Netypické případy násilí ve školách
Citace
Badošek, R. Netypické případy násilí ve školách.
In:
Kompetencyjny kontekst warsztatu pracy nauczyciela.
Myslowice: Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna, 2010. Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna, 2010. s. 115-130. ISBN 978-83-89032-44-7.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Psychologie
Počet stran:
16
Strana od:
115
Strana do:
130
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-83-89032-44-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Kompetencyjny kontekst warsztatu pracy nauczyciela
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna
Místo vydání:
Myslowice
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Psychologiczne i pedagogiczne aspekty kompetencji zawodowej nauczycieli, wychowawców, kuratorów sądowych i pracowników socjalnych
Místo konání konference:
Myslowice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
school massacres, shooting, mass murders, violence, attack prediction
Popis v původním jazyce:
V článku jsou analyzovány atypické případy násilí páchané ve školách. Popsány jsou jednotlivé druhy útoků, rozdílnost psychologických profil pachatelů, na jakých místech ve škole se násilí dopouští, jaké jsou jejich nečastější reakce a jaké jsou spouštěcí okolnosti. Také jsou zpracovány celosvětové statistiky z hlediska nejrizikovějších ročních období, četnosti útoků v různých státech, použité zbraně a počty útoků podle typu škol. Článek obsahuje doporučení, které mohou pomoci odhalit připravovaný útok. Pokud k němu již dojde, tak mohou jeho následky minimalizovat. Existuje mnoho předsudků, automatických reakcí a neschopnost připustit si skutečnou nebezpečnost situace. I když se jedná o relativně málo častý jev, o kterém si pedagogové myslí, že se s ním nikdy nebudou muset setkat, tak každý rok přibude několik nových případů, které dokazují opak. Informace proto zvyšují kompetence učitelů v oblasti krizových situací.
Popis v anglickém jazyce:
The paper analyzes atypical cases of school violence. It describes particular ways of attacks, variability of offenders´ psychological profiles, where offenders usually perpetrate, their most common reactions and various initial circumstances. Global statistics in terms of the riskiest seasons, frequency of attacks in different countries, used weapons and numbers of attacks according to the school types have been also elaborated. The article includes recommendations that can help to reveal an upcoming attack. If it already occurs, the consequences can be minimised. There are many prejudices, automatic reactions and inability to admit the real dangerousness of the situation. Even though this is a rare phenomenon and teachers think there is a low possibility that they would have to face it, on the contrary, there are several new cases each year. That is why, information facilitate teachers´ competences in dealing with such situations.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules