OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název:
Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy
Citace
Tomášková, R. Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy.
In:
Užívání a prožívání jazyka. K 90. narozeninám Františka Daneše.
Praha: Karolinum, 2010. Karolinum, 2010. s. 367-371. ISBN 978-80-246-1756-5.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
546
Strana od:
367
Strana do:
371
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-246-1756-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Užívání a prožívání jazyka. K 90. narozeninám Františka Daneše
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Karolinum
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Užívání a prožívání jazyka. K 90. narozeninám Františka Daneše
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
manipulation ; persuasion; mass media discourse; communication strategies; women magazines; advertising discourse
Popis v původním jazyce:
Studie vychází z van Dijkovy interpretace procesu manipulace v současném masmediálním diskursu a zaměřuje se na manipulativní komunikační strategie typické pro reklamy na prostředky proti stárnutí publikované v britských, amerických a českých časopisech pro ženy. Jejich persvazivní účinek se rozvíjí spolu s rostoucím pocitem nejistoty, který ve čtenáři vyvolávají uváděné odborné informace, zpochybňování zažitých stereotypů, spojování boje proti stárnutí s péčí o zdraví a využití moci autorit, především lékařů, vědců a celebrit.
Popis v anglickém jazyce:
Drawing upon Van Dijk´s interpretation of the process of manipulation in contemporary mass media, the study focuses on manipulative communication strategies typical of anti-aging product advertising in lifestyle magazines for women. Its persuasive effect develops with the growing feelings of uncertainty it arouses in the readers through the expected as well as unexpected expert knowledge presented, supporting and undermining shared stereotypes, relating anti-aging care to undeniable values such as health and exploiting the power of authorities, namely doctors, scientists and celebrities. The advertisements discussed confirm earlier research results emphasizing the hybrid and parasite character of advertising discourse, combining effectively features of scientific reading and conversation.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/10:A1100YRZ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules