OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Škola je místo posvátné : K posunu rozumění škole a výchově
Citace
Ries, L. Škola je místo posvátné : K posunu rozumění škole a výchově.
In:
Studia humanitatis - Ars hermeneutica.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filosofická fakulta, 2010. Ostravská univerzita v Ostravě, Filosofická fakulta, 2010. s. 125-136. ISBN 978-80-7368-800-4.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
12
Strana od:
125
Strana do:
136
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-800-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
Studia humanitatis - Ars hermeneutica
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě, Filosofická fakulta
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Studia humanitatis - Ars hermeneutica
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
philosophical and educational theories, spiritual orientation, humanistic education, understanding the child, the teacher, school, mundane level, sacred level
Popis v původním jazyce:
Ve stati je charakterizována filosoficko-pedagogická teorie a školní praxe dvou edukačních systémů založených na duchovní orientaci veškeré edukace. Je to systém humánní pedagogiky Š. Amonašvili a unikátní škola M. P. Ščetinina. V obou těchto edukačních systémech je posunuto rozumění pedagogice, dítěti, učiteli, škole a způsobům vzdělávání z úrovně profánní na úroveň posvátnou. Oběma tvůrcům jde o obnovu humánní edukace na ruských a světových duchovně-humanistických tradicích. Nechtějí vytvářet alternativní pedagogiku a školu.
Popis v anglickém jazyce:
This paper focuses on outlining philosophical-educational theories and school practice in relation to the following educational systems based on the spiritual orientation of the entire education. The educational systems examined here are: the system of humanistic education by S. Amonashvili and the system of unique schol by M. P. Schetinin. In both of these systems, there is a shift in understanding education, the child, the teacher, school and methods of education from the mundane level to the sacred level. Both authors of the systms mentioned above aim to restore humanistic education drawing upon Russian and world-wide spiritual and humanistic traditions. The authors do not attempt to create alternative education and school.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules