OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Škola je místo posvátné : K posunu rozumění škole a výchově
Citace
Ries, L. Škola je místo posvátné : K posunu rozumění škole a výchově.
In:
Studia humanitatis - Ars hermeneutica.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filosofická fakulta, 2010. Ostravská univerzita v Ostravě, Filosofická fakulta, 2010. s. 125-136. ISBN 978-80-7368-800-4.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
12
Page from:
125
Page to:
136
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-800-4
ISSN code:
Proceedings title:
Studia humanitatis - Ars hermeneutica
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě, Filosofická fakulta
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Studia humanitatis - Ars hermeneutica
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
philosophical and educational theories, spiritual orientation, humanistic education, understanding the child, the teacher, school, mundane level, sacred level
Annotation in original language:
Ve stati je charakterizována filosoficko-pedagogická teorie a školní praxe dvou edukačních systémů založených na duchovní orientaci veškeré edukace. Je to systém humánní pedagogiky Š. Amonašvili a unikátní škola M. P. Ščetinina. V obou těchto edukačních systémech je posunuto rozumění pedagogice, dítěti, učiteli, škole a způsobům vzdělávání z úrovně profánní na úroveň posvátnou. Oběma tvůrcům jde o obnovu humánní edukace na ruských a světových duchovně-humanistických tradicích. Nechtějí vytvářet alternativní pedagogiku a školu.
Annotation in english language:
This paper focuses on outlining philosophical-educational theories and school practice in relation to the following educational systems based on the spiritual orientation of the entire education. The educational systems examined here are: the system of humanistic education by S. Amonashvili and the system of unique schol by M. P. Schetinin. In both of these systems, there is a shift in understanding education, the child, the teacher, school and methods of education from the mundane level to the sacred level. Both authors of the systms mentioned above aim to restore humanistic education drawing upon Russian and world-wide spiritual and humanistic traditions. The authors do not attempt to create alternative education and school.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules