OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Adaptive individualized education in e-learning
Citace
Kostolányová, K., Šarmanová, J. a Takács, O. Adaptive individualized education in e-learning.
In:
Computer Based Learning in Science 2010.
Warsaw, Poland: OEliZK, 2010. OEliZK, 2010. s. 119-125. ISBN 978-9963-689-85-9.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Informatika
Počet stran:
7
Strana od:
119
Strana do:
125
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-9963-689-85-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Computer Based Learning in Science 2010
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
OEliZK
Místo vydání:
Warsaw, Poland
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Application of New Technologies in Science and Education
Místo konání konference:
Warsaw, Poland
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
eLearning; LMS; learning styles; study materials; multimedia
Popis v původním jazyce:
The contribution deals with the proposal on a new learning model based on individual learning styles of students. It consists of three parts - The Student Module, Virtual Teacher Module and Adaptive Module. Within the Student Module the groups of mutually independent characteristics of students have been proposed influencing the learning process. The stated characteristics can be considered at the development of the electronic learning environment. The Virtual Teacher Module describes the designed procedures of education depending on individual characteristics of students. The Adaptive Module is represented by algorithms which select the optimum study material for individual types of students. The contribution involves a pilot description of the proposed structure, including the description of learning styles analysis and its results, and finally, next gradual development of the issue being solved is formulated here.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/10:A1100YES
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules