OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Duchovní směřování výchovy
Citace
Ries, L. Duchovní směřování výchovy.
In:
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. s. 36-42. ISBN 978-80-7368-771-1.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
854
Strana od:
36
Strana do:
42
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-771-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání
Místo konání konference:
KPA, Ostravská univerzita v Ostravě
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
dailiness, jollity, spiritual world, higher man, child´s, soul, magic world of fairy-tales, pictures, symbols
Popis v původním jazyce:
Unikátní internátní škola M.P. Ščetinina v Rusku je organickým celkem primárního a sekundárního vzdělávání s výrazně duchovní koncepcí edukace. Podstatnými rysy vzdělávání jsou: národní kulturní orientace; celostní pojetí člověka a světa; mravně duchovní seberozvoj; zaujetí poznáváním; praktické pracovní činnosti; každodenní umělecké aktivity; tělesná zdatnost. Setkání, lidský vztah, vzájemnost, pomoc určuje styl učení ve vzdělávacích pracovních skupinách různého věku (nejsou třídy). Koncentrované učení je určitou dobu soustředěno na jeden obor (předmět) až k dosažení závěrečné úrovně střední školy (nejsou vyučovací hodiny). Žáci plní spolu s pedagogy roli učitelů. Většina žáků studuje zároveň na některé vysoké škole, s níž Ščetininova škola spolupracuje, případně vysokoškolské studium absolvuje.
Popis v anglickém jazyce:
A natural world of a child (as the world of men at all) is triple: the world of nature, the world of people and the world of spiritual beings. We can assume about the accessibility of spiritual beings for a pre-school child accordin to his awareness of distinction of dailiness on the one hand, and of that, what exceeds this dailiness as a higher world on the oher hand: the magic world of fairy-tales, beauty of nature and things, children´s artistic experiences, affectionate relationship between the teacher and children etc. The magic world of fairy-tales with its pictures and symbols emanates into the child´s soul jollity, holiness, beauty, well-being and love. In the fairy-tale the child meets mystery, another, non-common dimensions of space and time, a higher world, a higher man. Through the fairy- tale a spiritual world is opened to the child.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/10:A1100XFY
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules