OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Užívání učebnic v hodinách matematiky, občanské výchovy, angličtiny a dějepisu na 2. stupni ZŠ
Citace
Sikorová, Z. a Červenková, I. Užívání učebnic v hodinách matematiky, občanské výchovy, angličtiny a dějepisu na 2. stupni ZŠ.
In:
Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník příspěvků ze XVII. ročníku konference ČAPV..
Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2010. Pedagogická fakulta OU, 2010. s. 318-324. ISBN 978-80-7368-769-4.
Subtitle
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
637
Page from:
318
Page to:
324
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-769-4
ISSN code:
Proceedings title:
Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník příspěvků ze XVII. ročníku konference ČAPV.
Proceedings:
Publisher name:
Pedagogická fakulta OU
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Český pedagogický výzkum v mezonárodní kontextu. XVII. konference ČAPV
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
textbook, textbook use, lower secondary school
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje první zjištění výzkumu zabývajícího se užíváním učebnic v 8.ročníku ZŠ. cílem výzkumu bylo mj. identifikovat, popsat a kategorizovat činnosti s učebnicí a dalšími textovými materiály ve čtyřech vyučovacích předmětech - dějepisu, občanské výchově, angličtině a matematice. Základní výzkumnou otázkou, kterou jsme si v první etapě výzkumu položili bylo, zda existují nějaké vzorce užívání učebnic (příp. jiných textových materiálů) žáky a učiteli ve výuce. Šetření bylo prováděno v 10 náhodně vybraných ostravských základních školách, v každé škole jsme se zaměřili na dvě třídy 8.ročníku. Sběr dat byl prováděn pomocí přímého pozorování v hodinách a strukturovaných rozhovorů s učiteli. Celkem jsme pořídili záznamy 155 vyučovacích hodin a rozhovorů s 52 učiteli. Výsledky ukazují, že ve výuce lze vysledovat určité typické činnosti založené na učebnicích a že skutečně existují určité vzorce užívání učebnic ve výuce, které se odvíjejí především od účelů užívání.
Annotation in english language:
The paper describes the first finding of the serearch on textbook use in the 8th grade of lower socndary schools in the Ostrava region of the Czech Republic. The research was aimed at the identification of textbook-based activities in four school subjects: history, civics, English and mathematics. The main research question was "Are there any patterns of textbook use in the classrooms?" The investigation was conducted in 10 schools, in two 8th grade classes. The methods applied were class observation and interview with teachers. Five trained observers observed a total of 155 lessons and 52 teachers were interviewed. The results suggest that the typical textbook-based-activities occur in the classrooms and that some patterns can be identified in the use of textbooks and other text materials, mainly depending on the purposes of use.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules