OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
IInformation and communication preparation of teachers
Citace
Kapounová, J. a Fojtíková, L. IInformation and communication preparation of teachers.
In:
Information and Communication Technology in Education.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. s. 90-94. ISBN 978-80-7368-459-4.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
232
Strana od:
90
Strana do:
94
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-459-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education
Sborník:
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Information and Communication Technology (ICT); information literacy; computer literacy; ICT competence; mind map; reusable learning objects
Popis v původním jazyce:
Within SIPVZ program the computer technology education of teachers was nobly initiated. The follow-up courses proposed in the submitted paper take into consideration disparate needs of various groups of teachers. Teachers of mathematics or of live sciences have a different vision on the ICT course than teachers of humanities and of various educations. Advanced technology - multimedia computers, the internet, followed by extensive possibilities of databases, enable to prepare an individual ?tailor-made? passage through the course. Based on the determined requirements of teachers the content of the course has been suitably designed. One of the course has been implemented and tested at a secondary school.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules