OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Sociální kompetence obecné i odborné v kontextu pomáhajících profesí
Citace
Kubicová, A. Sociální kompetence obecné i odborné v kontextu pomáhajících profesí.
In:
Sociálně psychologické kompetence jedince.
1. vydání. vyd. Ústí nad Labem: UJEP, 2009. s. 120-129. ISBN 978-80-7414-164-5.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Psychologie
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7414-164-5
Book title in original language:
Sociálně psychologické kompetence jedince
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ústí nad Labem
Publisher name:
UJEP
Issue reference (issue number):
1. vydání:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
10
Book page count:
157
Page from:
120
Page to:
129
Book print run:
300
EID:
Key words in English:
general and professional social competencies, social skills, helping professions,
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje problematiku sociálních kompetencí v kontextu pomáhajících profesí. Autorka předkládá teoretickou analýzu sociálních kompetencí obecných i odborných, dává do souvislosti emocionální a sociální inteligenci se sociálními dovednostmi a sociálními kompetencemi. V příspěvku jsou nastíněny kognitivní, afektivní a behaviorální způsobilosti jako elementy sociálních kompetencí. V závěru předloženého příspěvku je nastíněna aplikační rovina zkoumané problematiky, autorka prezentuje tréninkový model psychosociálního výcviku.
Annotation in english language:
The paper presents an issue of social competencies in a context of helping professions. The author analyses general and professional social competencies, connects emotional and social intelligence with social skills and social competencies. Finally, this document concerns an application level of the topic, where the author presents an example of a training model.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/09:A1000WT6
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules