OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra germanistiky (25600)
Název:
Zum Stellenwert des kreativen Schreibens im Grammatik-Unterricht DaF
Citace
Zajícová, P. Zum Stellenwert des kreativen Schreibens im Grammatik-Unterricht DaF.
In:
Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre.
1. vyd. Brno: ACADEMICUS, 2009. s. 211-221. ISBN 978-80-87192-04-7.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-87192-04-7
Název knihy v originálním jazyce:
Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Brno
Název nakladatele:
ACADEMICUS
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
11
Počet stran knihy:
255
Strana od:
211
Strana do:
221
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
poetic function, grammatic equivalence, language awareness, dialogue
Popis v původním jazyce:
Kreatives Schreiben und Äquvivalenzgedicht im Prozess des Unterrichts DaF.
Popis v anglickém jazyce:
Creative Writing and Poetic Equivalence in Teaching Foreign Language The use of the "poetic function" in teaching foreign language grammar enables the connection of two learning levels: an intensive language awareness and a dialogue about the diversity of the world experience. The relevance of the dialogue lies in its practicing as implementation of the desirable communication norm, in the mutual inspiration and enrichment. In the frame like this a typology of receptive and productive work with poetic-grammatic equivalence structures was created. An extended version of the typology to be published on the EU ?TIPP?-multilateral project website www.teachers-ipp.eu in September 2009.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/09:A1000WKV
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules