OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Gender Awareness in Media Education
Citace
Pavlíček, J. Gender Awareness in Media Education.
In:
Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education. Vol 1.
Badajos (Spain): FORMATEX, 2009. FORMATEX, 2009. s. 65-69. ISBN 978-84-692-1789-4.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
999
Strana od:
65
Strana do:
69
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-84-692-1789-4
Kód ISSN:
Název sborníku:
Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education. Vol 1
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
FORMATEX
Místo vydání:
Badajos (Spain)
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
m-ICTE2009
Místo konání konference:
Lisbon
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
gender concepts; gender awareness; diagnostic instruments; new media; e-strategies; pedagogical technologies
Popis v původním jazyce:
The paper is based on the European Comenius 2.1 project G@ME, which is an acronym of the title above. G@ME is about to finish in 2009 after three years of research conducted by an international team of seven EU countries. The aim of the project is to increase competence of using ICT (new media) with gender awareness by teachers, teacher students and teacher educators. The project has produced the following outcomes: country reports as results of (meta)surveys on national basis; manual with diagnostic instruments with gender-specific perceptions; Comenius 2.2 online course ?'Gender Competence & Media Competence in European Teacher Education?. The last one can be understood as a unique process of transforming a project process and results into an online course, which was successfully run for an international audience. Some of the course participants? opinions help to sketch this approach.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1000WJW
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules