OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Přírodovědecká fakulta (31000)
Název:
ICT při tvorbě inkluzivního prostředí na univerzitě
Citace
Telnarová, Z. ICT při tvorbě inkluzivního prostředí na univerzitě.
In:
Social Networking.
Ostrava: Vysoká škola báňská - technická univerzita, 2009. Vysoká škola báňská - technická univerzita, 2009. s. 153-161. ISBN 978-80-248-2117-7.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Informatika
Počet stran:
8
Strana od:
153
Strana do:
161
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-248-2117-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Social Networking
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Vysoká škola báňská - technická univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Sunflower 2009
Místo konání konference:
Čeladná
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
ICT, eLearning, inclusive education, integration, students with special needs, Centrum Pyramida, On-line Centre for Sign Transation
Popis v původním jazyce:
Příspěvek se pokouší ukázat význam ICT při budování inkluzívního prostředí na univerzitě. Popisuje konkrétní situace, kdy ICT pomáhají studentům se zdravotním postižením zvládat úskalí při studiu, při sledování výuky, plnění úkolů a komunikaci. Významnou roli hrají ICT při celoživotním vzdělávání zaměstnanců univerzit, zvláště cíleně budované a pravidelně realizované eLearningové kurzy zaměřené na témata diverzity, integrace a inkluze. Příspěvek rovněž naznačuje možnosti ICT při budování tzv. virtuální komunity, kde zaměstnanci univerzity (akademičtí i neakademičtí), studenti, osoby se zdravotním postižením i bez zdravotního postižení si mohou vyměňovat názory a zkušenosti, popisovat své postoje, přicházet s nápady a náměty, jak inkluzívní prostředí budovat.
Popis v anglickém jazyce:
An article tries to show the significance of ICT in building of inclusive education at university. It describes concrete situations when ICT can help students with special needs manage situation during educational process like study lectures, meet the requirements, communicate, etc. ICT have an important role in lifelong education of university staff, especially thanks to integrity, diversity and inclusive education oriented eLearning courses. An article also outlines potential of ICT in building virtual community where university staff (academic as well as administrative), students, people with and without handicap can exchange opinions and experience, describe their attitudes, bring ideas and suggestions how to build inclusive university education.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/09:A1000WD6
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules