OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Visualization of Differences in Data Measuring Mathematical Skills
Citace
Zoubek, L. a Burda, M. Visualization of Differences in Data Measuring Mathematical Skills.
In:
International Conference on Educational Data Mining.
s. 319-324. ISBN 978-84-613-2308-1.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Informatika
Počet stran:
6
Strana od:
319
Strana do:
324
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-84-613-2308-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
International Conference on Educational Data Mining
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Neuveden
Místo vydání:
Cordoba, Spain
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
International Conference on Educational Data Mining
Místo konání konference:
Cordoba, Spain
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
visualization, Hasse diagram, significant differences, student skills
Popis v původním jazyce:
Identification of significant differences in sets of data is a common task of data mining. This paper describes a novel visualization technique that allows the user to interactively explore and analyze differences in mean values of analyzed attributes. Statistical tests of hypotheses are used to identify the significant differences and the results are then presented using Hasse diagrams. The presented technique has been tested on real data coming from pedagogical tests focused on evaluation of mathematical skills of secondary school students in Czech Republic. The results show that the proposed tool provides comprehensible representation of the data.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/09:A1000VKU
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules