OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Zprostředkující vliv genderových rolí v zátěžové odolnosti
Citace
Saforek, P. Zprostředkující vliv genderových rolí v zátěžové odolnosti.
In:
Moderátory a mediátory zátěžové odolnosti.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009. s. 113-143. ISBN 978-80-7368-635-2.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Psychologie
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-635-2
Název knihy v originálním jazyce:
Moderátory a mediátory zátěžové odolnosti
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
31
Počet stran knihy:
240
Strana od:
113
Strana do:
143
Počet výtisků knihy:
500
EID:
Klíčová slova anglicky:
gender, roles, stress
Popis v původním jazyce:
V kapitole je analyzována možnost chápat genderovou identitu a genderové role jako moderátory zátěže. Předmětem výzkumu jsou soubory učitelů středních a základních škol (N = 699) a studentů vysokoškolských škol (N = 394). K analýze ?prostoru? genderových rolí byla zvolena faktorová analýza. Analýzou byly identifikovány 3 faktory - typy genderových rolí, označené jako ?tradicionalistický přístup?, vycházející z běžných genderových stereotypů, ?žena jako ta druhá? a ?rovnost pohlaví?. Z výsledků lze vyvodit závěr, že existuje vztah mezi osobnostními proměnnými vztahujícími se k odolnosti vůči zátěži, vyjádřenými sumárními hodnotami hardiness a SOC a pojetím (interpretací) genderových rolí.
Popis v anglickém jazyce:
The chapter analyzes the way in which gender identity and gender roles can be viewed as moderators of stress. The research surveys groups of teachers at primary and secondary schools (N = 699) and university students (N = 394). The ?space? of gender roles is discussed on the basis of factor analysis. This analysis identified 3 factors - types of gender roles described as the ?traditionalist approach? (based on common gender stereotypes), ?woman in second place?, and ?equality of sexes?. The results lead to the conclusion that there exists a relationship between personality variables connected with stress resistance (expressed in summary values of hardiness and SOC) and the interpretation of gender roles.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules