OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Role a užívání učebnic jako výzkumný problém
Citace
Sikorová, Z. Role a užívání učebnic jako výzkumný problém.
In:
Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu.
1. vyd. Brno: Paido, 2009. s. 53-64. ISBN 978-80-7315-174-4.
Podnázev
Rok vydání:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7315-174-4
Název knihy v originálním jazyce:
Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Brno
Název nakladatele:
Paido
Označení vydání
(číslo vydání):
1.:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
12
Počet stran knihy:
198
Strana od:
53
Strana do:
64
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
textbook; textbook role; textbook use
Popis v původním jazyce:
Studie prezentuje a diskutuje výsledky pedagogického výzkumu užívání učebnic a jiných kurikulárních materiálů. Výzkum na tomto poli může pomoci vysvětlit, jak různé metody užívání učebnic mohou podporovat učení žáků. Byly identifikovány některé obecné vzorce, styly a strategie užívání učebnic. Jsou popsány měnící se koncepce povahy a role učebnic ve vztahu k behaviorálním, konstruktivistickým a sociokulturním teoriím.
Popis v anglickém jazyce:
The study discusses the results of educational research in the use of textbooks and other curricular materials. The research in this field can help to explain how different methods of textbook use support student?s learning. Certain general patterns, styles, and strategies in textbook use were identified. The new notion ?textbook pedagogy? has been introduced by David Lambert (Lambert 2002). Recent investigations support an assumption that the textbooks inspire and form pedagogical content knowledge (Horsley 2003). It is obvious that the textbook use is strongly influenced by school and classroom culture, by organization and economic conditions, but first of all it is very much in accord with the changing views and theories concerning the nature of student learning. The changing conceptions of the nature and the role of textbooks are described and discussed in relation to the behavioural, constructivist and sociocultural theories.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/09:A0900TFH
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules