OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31800)
Title:
Internacionalizace maloobchodu a tržní selhání (abstrakt)
Citace
Bednář, P. Internacionalizace maloobchodu a tržní selhání (abstrakt).
In:
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: sborník abstraktů.
Zlín: Univerzita Tomáše Bati. Fakulta managementu a ekonomiky, 2008. Univerzita Tomáše Bati. Fakulta managementu a ekonomiky, 2008. s. 282-282. ISBN 978-80-7318-663-0.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Ekonomie
Number of pages:
1
Page from:
282
Page to:
282
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7318-663-0
ISSN code:
Proceedings title:
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: sborník abstraktů
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Univerzita Tomáše Bati. Fakulta managementu a ekonomiky
Place of publishing:
Zlín
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: sborník abstraktů
Místo konání konference:
Zlín
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
divestment; internationalization; retailing; strategic planning
Annotation in original language:
Současný stav internacionalizace maloobchodu se stává výzvou pro ekonomickou geografii. Z tohoto důvodu někteří geografové např. Coe (2004), Wrigely (2000), volají po příspěvcích ke konceptualizaci a vytvoření rámce pro studium internacionalizace maloobchodu. Ve shodě s výše uvedeným tento příspěvek podává stručný přehled dílčího aspektu mezinárodního maloobchodu v podobě koceptualizace a vysvětlení příčin selhání v rámci internacionalizace maloobchodu a přestavuje přehled tohoto jevu na příkladu současného stavu českého maloobchodního trhu potravin.
Annotation in english language:
The contemporary condition of internationalisation of retailing becomes a challenge for economic geography. Therefore some geographers Coe (2004), Wrigley (2000, s. 294) call for papers to conceptualise and built a framework for the study on internationalisation of retailing. In accordance with this call this paper presents a concise review of two aspects of international retailing for the Czech audience. The first one is concerning on models of discount grocery retailers strategies and the second one focuses on conceptualization and explanation of a failure in international retailing including case study of the Tengelmann Gruppe Plus Discount chain failure on the Czech grocery market.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules