OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra romanistiky (25500)
Title:
K syntaktickým transpozicím při tlumočení
Citace
Šabršula, J. K syntaktickým transpozicím při tlumočení.
In:
Úvod do teorie, praxe a didaktiky tlumočení.
Ostrava: Universitas ostraviensis, 2008. s. 91-94. ISBN 978-80-7368-589-8.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Jazykověda
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-589-8
Book title in original language:
Úvod do teorie, praxe a didaktiky tlumočení
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Universitas ostraviensis
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
99
Book page count:
Page from:
91
Page to:
94
Book print run:
EID:
Key words in English:
interpreting; interpreters shorthand; notation, simultaneous interpreting
Annotation in original language:
Monografie mezinárodního autorského kolektivu reflektuje teoretické, praktické a didaktické problémy tlumočení. Zaměřuje se na oblasti konsekutivního a simultánního tlumočení, notace, kognitivních procesů při tlumočení, průvodcovské tlumočení jako specifický druh tlumočnické činnosti a na další aspekty. Publikace je určena pro studenty filologických oborů, kteří nemají translatologii jako hlavní obor a pro zájemce z praxe. Autory monografie jsou vysokoškolští učitelé s tlumočnickou zkušeností.
Annotation in english language:
This monography of international authors´ collective reflects theoretical, practical and didactical problems of interpreting. It focuses on sections of consecutive and simultaneous interpreting, notation and cognitive processes by interpreting, guide interpreting as a specific kind of interpreting and other aspects.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules