OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Učitelský výzkum? (V kontextu metodologie pedagogických věd a možnostech učitelské profese)
Citace
Seberová, A. Učitelský výzkum? (V kontextu metodologie pedagogických věd a možnostech učitelské profese).
In:
Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník anotací 16. konference ČAPV.
Hradec Králové: Gaudeamus UHK, 2008. Gaudeamus UHK, 2008. s. 5-5. ISBN 978-80-7041-970-0.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
58
Page from:
5
Page to:
5
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7041-970-0
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník anotací 16. konference ČAPV
Proceedings:
Publisher name:
Gaudeamus UHK
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy
Conference venue:
PdF UHK Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
metodology of educational research; teacher research; reflective teaching; action research; teacher profession; professional activities of teachers
Annotation in original language:
Příspěvek je věnován problematice učitelského výzkumu, a to ve dvou rovinách. První je soustředěna na otázky vztahující se k hledání si místa učitelského výzkumu v typologii a metodologických strategiích výzkumu v pedagogických vědách; druhá rovina směřuje pozornost k profesním možnostem (a motivaci) učitelů realizovat výzkumná šetření ve své vlastní pedagogické praxi.
Annotation in english language:
Study is focused on a problems with a construkt ?teacher research?, its place in typology and methodological strategies on educational research. Second point of view is centred on professional possibilities (and motivation) of teachers to perform research reflection in its own pedagogical practice.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/08:A1000R89
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules