OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výchovy k občanství (45060)
Title:
Využití didaktických médií ve výuce dějepisu.
Citace
Labischová, D. Využití didaktických médií ve výuce dějepisu..
In:
Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji..
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. s. 141-155. ISBN 978-80-7368-517-1.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
15
Page from:
141
Page to:
155
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7368-517-1
ISSN code:
Proceedings title:
Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji.
Conference venue:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
didactic media; project teaching; icinographic material; audiovisual media; oral history experience of history
Annotation in original language:
Příspěvek pojednává o možnostech využití vybraných didaktických médií v moderním dějepisném vyučování. Důraz je kladen na osvojování klíčových kompetencí vymezených rámcovými vzdělávacími programy, aktivizující a produktivní metody práce, projektové vyučování, rozvoj kritického myšlení a kultivace historického vědomí.
Annotation in english language:
The contribution deals with possibilities of using educational media in teaching of history. The amphasis is put on learning key competences defined in the new curriculum and on productive methods of work, project teaching, teaching of critical thinking and awareness of history. Advatages are given here as well as certain limitations concerning a particular teaching aid in history teaching.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/08:A1000QTO
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules