OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
The world Wide Web in learning and teaching
Citace
Malčík, M. The world Wide Web in learning and teaching.
In:
The world Wide Web in learning and teaching.
s. 30-54. ISBN 80-7042-828-7.
Subtitle
Publication year:
2002
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
25
Page from:
30
Page to:
54
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-828-7
ISSN code:
Proceedings title:
The world Wide Web in learning and teaching
Proceedings:
Publisher name:
Neuveden
Place of publishing:
Neuveden
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
Conference venue:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
World wide web, effectiveness and efficiency of computers in teaching
Annotation in original language:
Přes 30 let jsou počítače používány ve vzdělávání. Během této doby bylo realizováno velké množství projektů. Bylo také uskutečněno velké množství experimentů s různými skupinami studentů a v různých částech světa byla měřena výkonnost a efektivita použití počítačů v učení žáků.
Annotation in english language:
Over 30 years computers have been used in teaching and learning processes. A large number of projects have been completed during this period. Moreover, a large number of experiments have been performed with different types of students and the effectiveness and efficiency of computers in teaching has been measured in different part of the world. In this paper, the authors review the existing framework. After a historical review, the effect of the Internet and the World Wide Web service in teaching and learning will be discussed. Finally, a number of educational software will be demonstrated.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/02:A0800Q05
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules