OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Citace
Zezulková, E. Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole.
In:
Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole.
Brno: Paido, 2007. Paido, 2007. s. 121-121. ISBN 978-80-7315-150-8.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
124
Page from:
121
Page to:
121
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7315-150-8
ISSN code:
Proceedings title:
Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
Proceedings:
Publisher name:
Paido
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
Conference venue:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
communicative competences; pupil with mild mental disorder; primary school.
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkým mentálním postižením. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací.
Annotation in english language:
Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school are described in this article. The focus is set on speech development and on ability of brain to differentiate, especially phonemically. Early diagnostics is very important. Research data are presented here. Research was focused on pupils with mild mental disorder at primary schools and their ability of phonemic realization. It is important to focus on speech development.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/07:A1000OJS
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules