OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Výchova k prosociálnímu chování
Citace
Kubicová, A. a Záškodná, H. Výchova k prosociálnímu chování.
In:
Health Education and Quality of Live.
České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007. Jihočeská univerzita, 2007. s. 1-7. ISBN 978-80-7040-993-0.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Psychologie
Number of pages:
7
Page from:
1
Page to:
7
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7040-993-0
ISSN code:
Proceedings title:
Health Education and Quality of Live
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Jihočeská univerzita
Place of publishing:
České Budějovice
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Health Education and Quality of Live
Místo konání konference:
Hluboká nad Vltavou
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
pro-social behaviour; personality characteristic; altruism; education of prosocial behaviour
Annotation in original language:
Prosociální chování je determinováno řadou osobnostních charakteristik a také procesy sociálního učení s vývojem mravních norem. Příspěvek se zabývá stanovením hranic prosociálního chování a možností jeho vzdělání, s ohledem na trendy presentované ve světové psychologické literatuře.
Annotation in english language:
Pro-social behaviour is determined by a series of personality characteristics and also processes of social learning too with development of moral norms. The paper deals with an academic delimitation of prosocial behaviour and a possibility of its education, in the light of down-to-date trends in the world psychological literature presented.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules