OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Žák-čtenář vs. čtenář-žák v pedagogickém procesu
Citace
Homolová, K. Žák-čtenář vs. čtenář-žák v pedagogickém procesu.
In:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III..
Olomouc: Votobia, PdF, 2005. Votobia, PdF, 2005. s. 235-237. ISBN 80-7220-246-4.
Subtitle
Publication year:
2005
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
3
Page from:
235
Page to:
237
Form of publication:
ISBN code:
80-7220-246-4
ISSN code:
Proceedings title:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Votobia, PdF
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
childrens reading, educational aspects, theory of instruction, pubescent pupils, readers preferences, literary education, innovation, effectiveness
Annotation in original language:
Příspěvek se zaměřuje na pedagogicko-didaktické aspekty dětského čtenářství. Poukazuje na potřebu inovace přístupu k žákům jako ke čtenářům. Autorka se rovněž zamýšlí nad efektivitou literárního vyučování pubescentních žáků v suvislosti s jejich čtenářskými preferencemi.
Annotation in english language:
The paper is concerned in educational aspects of childrens reading including the theory of instrucion. It is oriented on innovative processes in basic school' literary education. The main task consists in teacher's approach to teh pjupil as to a reader. The author also takes a think on literary education effectiveness in context of readers preferences in case pubescent readers.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/05:A1000LD2
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules