OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Perspektivy pedagogického výzkumu v oblasti dětského čtenářství
Citace
Homolová, K. Perspektivy pedagogického výzkumu v oblasti dětského čtenářství.
In:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II..
Olomouc: Votobia, PdF UP, 2004. Votobia, PdF UP, 2004. s. 63-65. ISBN 80-7220-201-4.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
3
Page from:
63
Page to:
65
Form of publication:
ISBN code:
80-7220-201-4
ISSN code:
Proceedings title:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II.
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Votobia, PdF UP
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
pedagogical research, childrens reading, readers pedagogy, literary teaching, rules of instruction, readers psychology, readers sociology
Annotation in original language:
Příspěvek nastiňuje pedagogickou dimenzi dětského čtenářství i jeho psychosociální rozměr. Fenomén dětského čtenářství má dvě komplementárně spojené roviny - vnější rovinu pedagogicko-didaktických aspektů a vnitřní rovinu jeho aspektů psychosociálních. Cílem příspěvku je ukázat, jak obě prostupují výchovně vzdělávacím procesem a jak je lze zkoumat.
Annotation in english language:
The paper's goal is to describe two levels of children's reading - its pedagogical aspects and also its psychological aspects. The paper focuses on the way how these levels appear in school education. It is also trying to answer a question of perspectives in this sphere od pedadodical research.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/04:A1000LCX
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules