OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Title:
VÝUKA INFORMATIKY NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Citace
Habiballa, H., Fojtík, R., Volná, E. a Telnarová, Z. VÝUKA INFORMATIKY NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH.
In:
ISKI 2007.
Nitra, SK: KI FPV UKF Nitra, 2007. KI FPV UKF Nitra, 2007. s. 50-57. ISBN 978-80-8094-167-3.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Využití počítačů, robotika a její aplikace
Number of pages:
Page from:
50
Page to:
57
Form of publication:
ISBN code:
978-80-8094-167-3
ISSN code:
Proceedings title:
ISKI 2007
Proceedings:
Publisher name:
KI FPV UKF Nitra
Place of publishing:
Nitra, SK
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
ISKI
Conference venue:
Pocuvadlo
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Computer science education, high school education, mathematical computer science
Annotation in original language:
Neradostná perspektiva výuky informatiky na středních školách v České republice v kontextu nejen vzdálených zemí nemůže zůstat bez odezvy vysokoškolských informatiků. Za posledních cca 20 let bohužel informatika na středních školách ztratila citelně svou úroveň ? v podstatě se z ní stala výuka informační gramotnosti a příliš to bohužel nezmění ani korigované Rámcové vzdělávací plány. Tento článek se snaží nabídnout řešení v podobě osvědčených osnov z Izraele, které nabízejí rozšíření vzdělávání o typická univerzitní informatická témata vyučovaná intuitivní formou.
Annotation in english language:
The quality of high school computer science education in the Czech Republic in the context of foreign countries has currently low level. In the past twenty years it has significantly degraded ? it practically has completely slipped into computer literacy and also corrected frame educational plans didn?t improved significantly this problem. This article presents the Israeli curricula trying to implement university computer science themes by intuitive form.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules