OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31800)
Title:
Internacionalizace maloobchodu: nové trendy a přístupy
Citace
Bednář, P. Internacionalizace maloobchodu: nové trendy a přístupy.
In:
ČESKÁ GEOGRAFIE V EVROPSKÉM PROSTORU.
České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007. Jihočeská univerzita, 2007. s. 22-28. ISBN 978-80-7040-986-2.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Ekonomie
Number of pages:
6
Page from:
22
Page to:
28
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7040-986-2
ISSN code:
Proceedings title:
ČESKÁ GEOGRAFIE V EVROPSKÉM PROSTORU
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Jihočeská univerzita
Place of publishing:
České Budějovice
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
ČESKÁ GEOGRAFIE V EVROPSKÉM PROSTORU
Místo konání konference:
České Budějovice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
divestment; globalization; internationalization, retailing; strategic planning
Annotation in original language:
Jako úvodní příspěvek v české geografii podává přehled nových trendů v internacionalizaci maloobchodu, objasňujících jak dynamickou a úspěšnou expanzi diskontních samoobslužných prodejních jednotek potravin, tak objevující se nové strategie při hodnocení přítomnosti na zahraničních trzích prostřednictvím odprodeje investic pro získání hotovosti - divestment.
Annotation in english language:
The contemporary condition of internationalisation of retailing becomes a challenge for economic geography. Therefore some geographers Coe (2004), Wrigley (2000, s. 294) call for papers to conceptualise and built a framework for the study on internationalisation of retailing. In accordance with this call this paper presents a concise review of two aspects of international retailing for the Czech geographical audience. The first one is concerning on models of strategies of discount grocery retailers and the second focuses on conceptualization and explanation failure in international retailing.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/07:A1000KX0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules